Nieuwjaarsconcert

Van Oud naar Nieuw

Het jaarlijkse Nieuwjaarsconcert van Ars Musica kenmerkt zich door een verrassende programmering. De wijze waarop het Ars Musica Concertkoor en Orkest op 14 januari de gehele ruimte benutten, draagt bij aan verbinding van vijf eeuwen klassieke muziek!

Muziek slaagt er als niets anders in geesten te verbinden. Nieuwjaar is er ook om goede wensen in vervulling te laten gaan. Actief kiezen voor zorgzaamheid, liefde en vrede is de nieuwjaarsboodschap die Ars Musica muzikaal wil overdragen met prachtige muziek, op verrassende wijze op het podium gepresenteerd.

Oude en nieuwe muziek gaan naadloos in elkaar over. A cappella koorwerken en orkestrale klanken vormen samen één harmonieus geheel, waarin de diversiteit aan muzikale stijlen de totale beleving versterkt.

Ervaar de verbinding, luisterend naar de rijke klank van het Concertkoor dat kathedrale Renaissancemuziek zingt, naar het Orkest dat een vroege symfonie van Felix Mendelssohn speelt of naar een onbekende Bachcantate waaraan alle musici bijdragen. Deze composities worden tot een eenheid gesmeed met intense muziek van na de Tweede Wereldoorlog. Beleef het mee: samen met Ars Musica van Oud naar Nieuw!

Nieuwjaarsconcert Van Oud naar Nieuw

Alonso Lobo