750 jaar Gouda in muziek

De historie van de stad Gouda was voor Ars Musica aanleiding om een educatieve voorstelling te ontwikkelen voor kinderen en volwassen van 8 tot 99 jaar. De link naar de historische tijdlijn van Gouda 750 jaar leidt automatisch naar een muzikale tijdreis of tijdlijn. De muzikale rode draad in de voorstelling zijn korte, krachtige liedjes op de melodie van Maria Blom, zoals te horen op het carillon van het Oude Stadhuis van Gouda.
De zangers van de Ars Musica Koorschool nemen u en jou in de voorstelling mee door de geschiedenis van de stad Gouda, en zingen muziek die past bij de eeuwen die de stad heeft doorgemaakt.
Het concert is primair bedoeld voor leerlingen uit groep 5, 6, 7 en 8 van basisscholen (uit Gouda). We laten hen zo kennis maken met klassieke muziek door de eeuwen heen, gekoppeld aan de historische hoogtepunten van de stad Gouda. Ook voor volwassenen en andere kinderen zal de voorstelling echter boeiend zijn.

Aan het slot van de voorstelling kunnen alle aanwezigen zelf meezingen!

750 jaar Gouda in muziek

Ars Musica Koorschool

Je digitale reisgenoot: overzichtelijk en relevant.

Maak het jezelf gemakkelijk en probeer onze nieuwsbrief.

.