Bachs Zilveren Bruiloft
Deze voorstelling is speciaal voor basisschoolkinderen uit de bovenbouw. Met een kleine bezetting van vier Kamerkoorleden, een klavecinist en een celliste wordt het vijfentwintigjarig huwelijksjubileum van Johann Sebastian Bach en zijn vrouw Anna Magdalena uitgebeeld. Deze voorstelling is vooral erg educatief omdat de kinderen bij het spel betrokken worden en zo hun eigen muzikale inbreng hebben. De voorstelling kan op één dag tot wel vier keer opgevoerd worden en is goed te combineren met een avondconcert met werken van De Familie Bach.

4 zangers van Ars Musica Kamerkoor
1 celliste
1 klavecinist

Calvijn en de psalmen
Dit lespakket is bedoeld voor havo- en vwo-leerlingen met CKV.  Vijf leden van Kamerkoor Ars Musica schetsen in één lesuur begeleid door een luitist de ontwikkeling van de kerkmuziek tot en met de tijd van Calvijn. Zo krijgen de leerlingen een beeld van de liturgische en harmonische veranderingen en kunnen ze de psalmen plaatsen binnen de geschetste context. Bijzondere koormuziek wordt daardoor dichter bij de belevingswereld van jongeren gebracht.

5 zangers van Ars Musica Kamerkoor
1 luitist

Romantiek
Dit betreft eveneens een project voor Havo- en Vwo-leerlingen met CKV. Bijzonder aan dit project is dat het zowel muziek als schilderkunst omvat. De leerlingen krijgen uitleg over en voorbeelden uit de liedkunst in de Romantiek, waarbij een professioneel kunstenares een schilderij maakt naar aanleiding van het gezongene. De leerlingen gaan ook zelf actief aan de slag met muziek en kunst. Dit maakt ‘Romantiek’ tot een bijzonder interactief programma.

4 zangers van Ars Musica Kamerkoor
1 schilder (optioneel)

Wij bouwen een orgel
De Koorschool doet in dit Singspiel een boekje open over de manier waarop een orgel in elkaar steekt. Verschillende orgelstemmen laten ‘persoonlijk’ van zich horen maar ook het orgel in zijn totaliteit komt in volle glorie tot zijn recht. Alle stemmen worden vertolkt door leden van de Koorschool. Een educatieve voorstelling voor kinderen vanaf 4 jaar.

Koorschool Ars Musica o.l.v. Marjon van der Linden

Viva Vivaldi
Deze educatieve voorstelling gaat over de Venetiaanse componist Antonio Vivaldi. Hij combineerde zijn priesterschap met het ambacht van componist. Hoe kreeg hij dit voor elkaar? En hoe zette hij in zijn tijd de talenten van kinderen en jongvolwassenen in? Een educatieve voorstelling voor het hele gezin.

4 zangers uit Ars Musica Kamerkoor
Jong Concertkoor Ars Musica
Orkest Ars Musica

Georg Friedrich Händel
In deze voorstelling blikt de Engelse grootmeester Händel terug op zijn loopbaan aan de hand van verschillende hoogtepunten uit zijn oeuvre. Diverse bekende vocale en instrumentale werken komen voorbij in deze educatieve familievoorstelling.

Ars Musica Koorschool en Meisjeskoor o.l.v. Marjon van der Linden
Arjen J.A. Uitbeijerse als George Frederic Handel
Gerben Budding – organist

Luther, reformator van het kerklied
Dat de Duitse reformator Luther van grote betekenis is geweest voor de theologie is algemeen bekend. Deze educatieve voorstelling geeft inzicht in zijn grote inzet voor het kerklied. Een zingende gemeente was voor Luther van grote waarde. Ook geeft de voorstelling een inkijkje in het dynamische en kinderrijke gezin Luther.

Ars Musica Koorschool o.l.v. Marjon van der Linden
Arjen J.A. Uitbeijerse als Maarten Luther
Gerben Budding – organist

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Marieta van Ginkel, office manager van Ars Musica.