Ars Musica Kamerkoor

Het Ars Musica Kamerkoor is sinds 2013 actief als professioneel ensemble en wordt geleid door Patrick van der Linden. Het ensemble kent een flexibele bezetting, die het mogelijk maakt muziek uit verschillende stijlperioden te presenteren.

De nadruk ligt bij de muzikale rijkdom vanaf Johann Sebastian Bach en het klankkleurenpalet van de 19e en 20e eeuw, maar ook hedendaagse componisten krijgen speciale aandacht van het ensemble.

Onze uitvoering van Händels Messiah werd in 2016 uitgezonden op NPO2. In 2021 verzorgde het koor de vierdelige televisieserie Allegro – Van Sweelinck tot Stravinsky met werken van Sweelinck, Bach, Brahms en Stravinsky.

Werk samen met ons
Het verzorgen van lespakketten op basis- en middelbare scholen neemt een aparte plaats in bij het ensemble. Door de inzet van zangers rondom thema’s als ‘Romantiek’, ‘Calvijn en de psalmen’ of ‘De Zilveren Bruiloft van Bach’ komt klassieke (koor)muziek dichter bij de persoonlijke belevingswereld van kinderen en jongeren. Lees meer over ons schoolaanbod.

Cd highlight

Hans Lachman – Van Limburg Requiem

Ars Musica Orkest & Kamerkoor o.l.v. Patrick van der Linden

Meer info

10 mei 2024

20:00 uur - 21:30 uur

De nalatenschap van Fanny en Felix Mendelssohn

Trinitatiskapel, Dordrecht

11 mei 2024

20:15 uur - 21:45 uur

De nalatenschap van Fanny en Felix Mendelssohn

Orgelpark, Amsterdam

Je digitale reisgenoot: overzichtelijk en relevant.

Maak het jezelf gemakkelijk en probeer onze nieuwsbrief.

.