Ars Musica Meisjeskoor

Het Ars Musica Meisjeskoor bestaat sinds 2012, en telt ruim 20 meisjes en jonge vrouwen van 13 tot en met 27 jaar.

De dynamische, enthousiaste zangers van het Meisjeskoor leren hun stem goed te gebruiken en verder te ontwikkelen. De meesten zongen in het verleden bij de Ars Musica Koorschool, waardoor ze de nodige muzikale bagage hebben meegekregen. Het Meisjeskoor repeteert doorgaans gezamenlijk met koor D van de Koorschool (jongens bij wie de stemmutatie gaande is).

Zangers van het Meisjeskoor studeren thuis de noten in, zodat tijdens de repetities alle aandacht gaat naar muzikale inhoud, afwerking en naar  stemvorming. De repetities staan onder leiding van dirigent Marjon van der Linden. Stemvorming wordt gegeven door Pieter van Breugel en Nanette Mans.

Op het Meisjeskoor worden klassieke werken uit diverse stijlperioden uitgevoerd. Zo presenteerde het koor zich in 2012 met muziek van Schütz en Bernhard, en zong het muziek van Britten (o.a. Missa Brevis), Franck (o.a. Mis in A), Brahms (o.a. Psalm 13) en Mendelssohn (o.a. Wie lieblich sind deine Wohnungen). Bijzondere ervaringen waren de uitvoeringen van de integrale Johannes Passion van J.S. Bach. Daarnaast werkte het Meisjeskoor mee aan een tv-opname van de Matthäus Passion van J.S. Bach.

Repetities
Ridderkerk: om de week op maandagmiddag van 16.45 tot 18.00 uur. De andere week op donderdagavond in Gouda van 19.15-21.00 uur.

Er zijn op beide locaties geen lessen in de vakanties.

Contributie
De contributie voor het geheel aan repetities en lessen bedraagt €40 per maand, gedurende 12 maanden in het jaar.

H. Purcell, Strike the viol

H. Purcell, Sound the trumpet

Cd highlight

With a voice of singing

Ars Musica Meisjeskoor o.l.v. Marjon van der Linden

Een cd met Engelse en Duitse Romantische koormuziek. Bij enkele stukken werkte ook koor C van de Ars Musica Koorschool mee.

Meer info

Kom erbij

Om in het Meisjeskoor te zingen, moet auditie worden gedaan. Tijdens deze auditie wordt gelet op aspecten als klank(kleur), stemomvang en vaardigheden als koorzanger.

Ben je enthousiast geworden? Wil je je ook inzetten om je stem beter te ontwikkelen? Vul hieronder het inschrijfformulier in.

JongenMeisje

15 juni 2024