Matthäus Passion van J.S. Bach

Bach vertelde met zijn Matthäus Passion op muzikale meesterlijke wijze het lijdensevangelie van Christus. Hoogte- en dieptepunten in het verhaal, verraad, spot, verdriet, vertwijfeling en liefde worden meeslepend vertolkt door koor en orkest.

Eeuwen geleden werd het muziekstuk voor het eerst op Goede Vrijdag uitgevoerd en nog steeds trekt het jaarlijks volle zalen. Voor heel wat mensen is de ‘Grote Passie’ de grootste muzikale schepping aller tijden. Voor velen raakt zij een extra snaar, omdat de teksten regelrecht uit de Bijbel komen.

Ook in 2020 zullen het Ars Musica Concertkoor en Orkest en verschillende topsolisten onder leiding van Patrick van der Linden dit meesterwerk uitvoeren. Op meeslepende en integere wijze laten zij u het eeuwenoude, aangrijpende verhaal opnieuw beleven. De inhoud van de tekst, de prachtige vertolking en de verstilling draagt u de rest van de paastijd met u mee.

Bachs vertolking van Jezus’ lijden en sterven is tragisch en hoopvol, intens verdrietig en ongelooflijk vreugdevol. Emoties liggen aan de oppervlakte maar zijn in veel diepere lagen verborgen. Dit maakt het tot zo’n unieke luisterervaring.

Patrick van der Linden

Solisten

Martha Bosch, sopraan
(Oudewater)
Margreet Rietveld, sopraan
(Kampen en Zeist)
Robert Kuizenga, countertenor
Edward Leach, tenor
Frans Fiselier, bas
Daniël Hermán Mostert, Christus
Jan van Elsacker, Evangelist

Bestel de DVD van de Matthäus Passion

Mis geen nieuws!

Schrijf hier in om onze nieuwsbrief te ontvangen:

Uitzending van de Matthäus Passion (2016)

Meer weten over alle mogelijkheden van alle onderdelen van Ars Musica?

Wij staan altijd open voor mooie samenwerkingen.