Meisjeskoor

Het Ars Musica Meisjeskoor bestaat sinds mei 2012 en telt ruim 15 zangers van 13 – 20 jaar. Deze dynamische, enthousiaste meiden willen hun stem goed gebruiken en verder ontwikkelen. De meesten zongen in het verleden bij de Ars Musica Koorschool, waardoor ze de nodige muzikale bagage hebben meegekregen. Het koor vormt de brug naar het Ars Musica Jong Vrouwenkoor.

Zangers van het Meisjeskoor studeren thuis de noten in, zodat tijdens de repetities alle aandacht kan gaan naar de muzikale inhoud en afwerking van de muziekstukken en naar stemvorming.

De repetities staan onder leiding van Marjon van der Linden en José Marchal. Stemvorming wordt gegeven door Pieter van Breugel en Margreet Rietveld.

Op het Meisjeskoor worden klassieke werken uit diverse stijlperioden uitgevoerd. Zo presenteerde het koor zich in 2012 met muziek van Schütz en Bernhard, zong het muziek van Britten in 2012 en 2015 en bracht het in 2013 de Kleine Orgelmis van J.S. Bach ten gehore. Bijzondere ervaringen waren de uitvoeringen van de integrale Johannespassion van J.S. Bach in 2014, 2016 en 2018. Daarnaast werkte het Meisjeskoor in 2016 mee aan een tv-opname van de Matthäuspassion van J.S. Bach.

Het Meisjeskoor repeteert in Ridderkerk op maandagmiddag in de Wilhelminakerk van 16.45-18.00 uur en in Gouda op donderdagavond in de Calvijnschool van 19.15-21.15 uur.

Om in het Meisjeskoor te zingen, moet auditie worden gedaan. Tijdens deze auditie wordt gelet op aspecten als klank(kleur), stemomvang en vaardigheden als koorzanger.

Ben je enthousiast geworden? Wil je je ook inzetten om je stem beter te ontwikkelen? Vul dan het inschrijfformulier in!

Uitgebrachte CD’s

afbeelding CD voor website 251115