Concerten

Address : Ahoyweg 10, 3084 BA Rotterdam

Matthäus aan de Maas | Ars Musica Orkest & Evangelische Omroep

Ahoy, Rotterdam

In 2020 is het 150 jaar geleden dat in Rotterdam de Matthäus Passion voor het eerst in Nederland werd uitgevoerd door Toonkunst Rotterdam. Vanwege deze bijzondere verjaardag organiseert de EO het concert Matthäus aan de Maas. Hier wordt ook een tv-registratie van gemaakt. Het concert vindt plaats in Rotterdam Ahoy op zaterdag 21 maart 2020. De televisie-uitzending is op NPO 2 op Goede Vrijdag, 10 april 2020.

Matthäus aan de Maas bevat alle hoogtepunten van de Matthäus Passion. De oorspronkelijke drie uur brengen we terug tot 90 minuten om dit klassieke werk voor een breed publiek aantrekkelijk te maken.

De stukken worden door een verteller op een laagdrempelige manier aan elkaar verbonden zodat het hele verhaal van de Matthäus Passion verteld wordt.

Een groots koor uit het hele land krijgen de unieke kans om samen met een professioneel orkest, dirigent, solisten en verteller deel te nemen in deze bijzondere uitvoering van het grootste muzikale werk ooit geschreven.

Programma:
Hoogtepunten uit de Matthäus Passion