Vacature

18 mei 2016

Zakelijk Leider

Met ingang van 1 september 2016 zoekt Stichting Ars Musica een nieuwe zakelijk leider.

Wij zijn een ambitieuze culturele organisatie die bestaat uit een korenpiramide en een orkest. Vanuit een persoonlijk muzikaal groeimodel kunnen zangers vanuit onze Koorschool doorstromen naar uiteindelijk ons Concertkoor of ons Kamerkoor. In onze organisatie werken we met zowel goede ambitieuze amateurzangers bij het Concertkoor als professionele zangers bij het Kamerkoor. Het Orkest is een volledig professioneel ensemble.

Artistiek Leider van Ars Musica is Patrick van der Linden. De artistieke leiding werkt nauw samen met het dagelijks bestuur dat leiding geeft aan een groep enthousiaste en betrokken vrijwilligers. Onze website www.stichtingarsmusica.nl vertelt verder wie wij zijn en wat onze missie en visie is.

Ars Musica wil graag in contact komen met personen die voor onze organisatie het zakelijk leiderschap willen invullen. Deze functie betreft allereerst het Kamerkoor en Orkest, maar heeft krachtige verbindingen met de overige onderdelen van Ars Musica.

We zoeken een zakelijk leider die in samenwerking met de artistiek leider onze ensembles brengt in gevestigde posities, maar ons evenzeer profileert door op verrassende en onverwachte plaatsen aandacht te trekken. Door de mogelijkheden van samenwerking met de andere onderdelen van Ars Musica hebben zowel Kamerkoor als Orkest een uitstekende uitgangspositie; we zoeken iemand die de positie vertaalt in presentie(s).

Profielschets zakelijk leider

1. Taken van de functie:
    • Beleid en interne organisatie
      • Het contact onderhouden met het bestuur, zowel tijdens vergaderingen als over lopende zaken.
      • Schrijven van subsidieaanvragen, activiteitenplannen en jaarverslagen.
      • Plannen maken voor de lange termijn.
      • Werving en selectie van medewerkers, in samenwerking met de artistieke leider en het bestuur.
      • Begeleiding van stagiaires, vrijwilligers en medewerkers op zakelijk en productioneel gebied
    • Projectmanagement
      • Opzetten/organiseren van nieuwe projecten.
      • Visie geven aan, coördineren en controleren van zakelijke activiteiten die producties van hoog niveau mogelijk maken.
      • Bezoeken van repetities voor betrokkenheid bij de projecten en als contactmoment met deelnemers en vrijwilligers.
    • Financiën
      • Bewaking van budgetten en realiseren van middelen.
      • Begroting opstellen in samenwerking met de penningmeester
      • Budgetbewaking tijdens projecten in samenwerking met de productieleider
    • Netwerken en samenwerken
      • Onderhouden van contacten met podia, fondsen, makers, middelbare- en basisscholen en gezelschappen/verenigingen uit de (amateur)muziekwereld.
      • Samenwerken en op regelmatige basis overleggen met de artistieke leiding. (Marjon van der Linden, Arjen Uitbeijerse, Patrick van der Linden)
  2. Bevoegdheden en Verantwoordelijkheden
    De zakelijk leider is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het zakelijk beleid. Daarbij is hij/zij bevoegd om binnen de begrote kaders beslissingen te nemen. Buiten deze kaders worden  plannen voorgesteld aan het bestuur.Plaats binnen Stichting Ars Musica
  3. De artistiek leider en de zakelijk leider vormen een twee-eenheid. Zij werken samen met het bestuur en werken mee aan beleidsbepaling, onder verantwoordelijkheid van het bestuur.
  4. Het dienstverband (uren etc)
    Minimaal 4 uur p/w.
    Zeer wisselend, vooral druk tijdens de opstart- en afsluitfase van een project.
  5. Arbeidsvoorwaarden
    Het honorarium is in overleg en (deels) afhankelijk van de inkomsten van projecten. De meeste werkzaamheden vinden plaats vanuit huis of een eigen werkplek. In de projecten is budget voor reiskosten, vergaderkosten en kantoorartikelen.
  6. Opleiding
    Organisatie/management-opleiding, gecombineerd met muzikale ervaring of opleiding of gelijkwaardig door ervaring.
  7. Minimale werkervaring
    Als zakelijk leider heb je je sporen verdiend in de culturele sector.
    Pre’s:

• Werkervaring als leidinggevende
    • Betrokken (geweest) bij Stichting Ars Musica en onze visie/missie
    • Betrokken (geweest) bij een ander gezelschap in de klassieke muziekwereld
    • Bestuurservaring.
  8. De benodigde competenties (kennis, vaardigheden en persoonlijke kwaliteiten
    • Een reeds opgebouwd netwerk binnen de muzikale sector
    • Leidinggevende en begeleidende capaciteiten
    • Uitdrukking kunnen geven aan zakelijke visie in geschreven én gesproken woord
    • Communicatief vaardig en een teamplayer
  9. Persoonskenmerken en gewenste motivatie
    • Energiek
    • Communicatief
    • Flexibel
    • Ondernemend
    • Creatief
    • Oplossingsgericht

We ontvangen graag uw sollicitatie met curriculum vitae voor 1 juni 2016.

Informatie kunt u opvragen bij Pleun Eikelboom (voorzitter), Patrick van der Linden (artistiek leider en dirigent)

U kunt mailen naar info@stichtingarsmusica.nl.