26 maart 2016

Terugblik Matthäus Passion J.S. Bach

Van veel kanten is meegeleefd met onze productie van Bachs Matthäus Passion, een werk met ongekende zeggingskracht en van grote schoonheid. Dank u wel daarvoor. Gisteren heeft u de uitnodiging kunnen zien.

Omdat we voor veel kijkers “nieuw” zijn, is het goed ons voor te stellen.

Ars Musica kent een driedelige structuur, die uiteenvalt in:
•een opleidingstak zang (Ars Musica Koorschool en Meisjeskoor),
•een amateurtak zang (Ars Musica Jong Concertkoor en Concertkoor) en
•een professionele tak (Ars Musica Kamerkoor en Ars Musica Orkest).

Gisteren zag en hoorde u het concertkoor. We zijn bijzonder verguld met het niveau dat door hen is bereikt en danken heel hartelijk alle zangers voor hun grote inzet en betrokkenheid. Ook hulde aan de vocale coaches die ingezet zijn tijdens de repetities. Zou je ook in het Concertkoor willen meezingen? Kijk op onze website voor auditiedata.

Het Concertkoor werd op een prachtig niveau begeleid door ons Orkest. Zeer veel dank aan alle musici voor hun inzet en betrokkenheid.

De soprano in ripienopartij in deel 1 en 29 werd verzorgd door kinderen van de Koorschool, meiden van het Meisjeskoor en jonge vrouwen van het Jong Vrouwenkoor. Het is onze stellige mening dat kinderen op deze wijze een geschenk van onschatbare waarde meekrijgen voor de toekomst. We zijn blij te zien dat kinderen doorstromen naar de “oudere leeftijd-koren”.

Aan de productie werkten mee:

Ars Musica Koorschool
Ars Musica Meisjeskoor
Ars Musica Jong Vrouwenkoor
Ars Musica Concertkoor
Ars Musica Orkest

Achim Kleinlein – Evangelist
Hans Christian Hinz- Christuspartij
Margreet Rietveld – Sopraan
Barnabas Hegy – Altus
Falco van Loon – Tenor
Michiel Meijer – Bas
Dirk Luijmes – Orgel
Ralph Rousseau Meulenbroeks – Gamba

Patrick van der Linden – Dirigent

U kunt de uitzending hier terug kijken.