Messiah

Halleluja – het is Händel!

Wie kan het niet gebruiken: een dosis extra energie in donkere dagen? Eén werk steekt met kop en schouders boven alles uit om je met positiviteit op te laden: de Messiah van Händel.

In de bruisende uitvoering van Ars Musica raakt deze prachtige compositie zeker zijn doel. Met een kamerorkest, koren en solisten schilderen we het verhaal van de Jezus als Messias in contrastrijke streken. Meeslepend grootse stukken worden afgewisseld met intieme aria’s waarbij de tijd lijkt stil te staan. De Messiah is echt zo’n werk waarvan je moeiteloos kan genieten; naast het overbekende ‘Halleluja’ zit het vol met feestelijke koorwerken die tot de verbeelding spreken.

Muziek voor iedereen dus, door onze professionele musici die weer de samenwerking met jong talent aangaan. Naast het Concertkoor zingt daarom ook het Ars Musica Meisjeskoor. Hoe zij elkaar in dit meesterwerk tot grote schoonheid inspireren, willen we graag met je delen. Laat de Messiah je hart verwarmen!

Ars Musica – je reisgenoot in klassiek!

Messiah - het is Händel

G..F. Händel
Messiah
Ars Musica Meisjeskoor
Ars Musica Concertkoor
Ars Musica Orkest
Patrick van der Linden, dirigent
Nanette Mans, sopraan
Franske van der Wiel, alt
Edward Leach, tenor
Berend Eijkhout, bas

Je digitale reisgenoot: overzichtelijk en relevant.

Maak het jezelf gemakkelijk en probeer onze nieuwsbrief.

.