Johannes Passion

J.S. Bach

In de Johannes Passion zet Bach het lijdensverhaal van Jezus op muziek zoals dat verteld wordt in het Bijbelboek Johannes.

Matthäus Passion

De kracht van liefde

De ‘Matthäus Passion’; hét meesterwerk vol drama, vol menselijk emoties. De manier waarop Johann Sebastian Bach dit in muziek goot, is een wonder. Het blijft fascineren, elk jaar weer.

Decemberconcert

Feestelijke Christmas Carols

Ars Musica viert het einde van het jaar altijd op verrassende wijze. Dit keer presenteren we een programma van beroemde en minder-bekende parels in de sfeer van de ‘Christmas Carol’.

Nieuwjaarsconcert

Ein deutsches Requiem - Brahms

Het doorgeven van troost en liefde is de nieuwjaarsboodschap die Ars Musica muzikaal wil toewensen via de vertolking van Brahms’ Requiem.

Wonderkind Felix

Eerste werken van een echte meester

Welkom in het hoofd en het hart van de geniale tiener Felix Mendelssohn Bartholdy. Wonderkind Felix neemt je mee naar zijn diepste gedachten, muzikale inspiratiebronnen, buitenlandse reiservaringen en eerste meesterwerken.

Matthäus Passion

De kracht van liefde

Eternal Light

Hemelse vergezichten

Ruimte, rust, licht, eeuwigheid. Deze indrukken ervaren we dikwijls als we kathedralen bezoeken. Voor veel componisten zijn deze impressies inspiratiebronnen om tot de meest imposante en fantastische koorwerken te komen.

Nieuwjaarsconcert

Van Oud naar Nieuw

Muziek slaagt er als niets anders in geesten te verbinden. Nieuwjaar is er ook om goede wensen in vervulling te laten gaan. Actief kiezen voor zorgzaamheid, liefde en vrede is de nieuwjaarsboodschap die Ars Musica muzikaal wil overdragen met prachtige muziek, op verrassende wijze op het podium gepresenteerd.

Decemberconcert

Feestelijke Christmas Carols

Fantastische Felix

Het muzikale genie als goede vriend

Met dit programma kijk je zowel terug als vóóruit in de muziekgeschiedenis, en begrijp je dat geen componist en geen werk helemaal op zichzelf staat.