Meisjeskoor

Het Ars Musica Meisjeskoor bestaat sinds mei 2012 en telt ongeveer 15 meiden in de leeftijd van 12 tot en met 16 jaar. Deze dynamische, enthousiaste meiden willen hun stem goed gebruiken en verder ontwikkelen. De meeste meiden zongen in het verleden bij Koorschool Ars Musica, waardoor ze de nodige muzikale bagage hebben meegekregen. Het koor vormt de brug naar het Ars Musica Jong Vrouwenkoor.

De meiden van het Meisjeskoor studeren thuis de noten in, zodat tijdens de repetities alle aandacht kan naar de muzikale inhoud en afwerking van de muziekstukken en naar stemvorming.

De repetities staan onder leiding van Marjon van der Linden en José Marchal. Stemvorming wordt gegeven door Pieter van Breugel en Margreet Rietveld.

Op het Meisjeskoor worden klassieke werken uit diverse stijlperioden uitgevoerd. Zo presenteerde het koor zich in 2012 met muziek van Schütz en Bernhard, zong het muziek van Britten in 2012 en 2015 en bracht het in 2013 de Kleine Orgelmis van J.S. Bach ten gehore. Bijzondere ervaringen waren de uitvoeringen van de integrale Johannes-Passion van J.S. Bach in 2014 en 2016. Daarnaast werkte het Meisjeskoor in 2016 mee aan een tv-opname van de Matthäus-Passion van J.S. Bach.

Om in het Meisjeskoor te zingen, moet auditie worden gedaan. Tijdens deze auditie wordt gelet op aspecten als klank(kleur), stemomvang en vaardigheden als koorzanger.

Ben je enthousiast geworden? Wil je je ook inzetten om je stem beter te ontwikkelen? Vul dan het inschrijfformulier in!

Uitgebrachte CD’s

afbeelding CD voor website 251115