Concertkoor

Binnen het Concertkoor gaan we met ambitieuze en geschoolde zangers graag nieuwe muzikale uitdagingen aan. Kwaliteit, intensiteit en enthousiasme staan daarbij centraal. De muzikale leiding ligt in handen van onze dirigent en oprichter Patrick van der Linden. Tijdens twee tot vier projecten per jaar studeren we in hoog tempo koormuziek in: van de 16e eeuw tot en met hedendaagse muziek. Een hoogtepunt was de Europese première in oktober 2013 van ‘De Profundis’, gecomponeerd door de Poolse componist Grzegorz Miskiewicz. Het Concertkoor wordt voortdurend op muzikaal en stemtechnisch gebied gecoacht door zangpedagogen van naam. We waren onderdeel van het ambitieuze project Master en Pupil, dat voor het eerst in 2013 werd gepresenteerd. Dit project is gericht op uitwisseling van kennis en vaardigheden tussen professionals en amateurs. Op Goede Vrijdag 2016 zijn we te zien en horen in de integrale uitzending van Bachs Matthäus Passion op NPO 2.

Heeft u interesse? Meldt u dan aan voor een auditie!

Uitgebrachte CD’s

ziehetlamgods